Aktywność fizyczna i uroda są ze sobą mocno powiązane. Skóra czerpie wiele korzyści z uprawiania sportu. Duże znaczenie ogrywają zachodzące wówczas zmiany hormonalne, pocenie się, zwiększony przepływ krwi, czy regularne stymulowanie mięśni. Istnieje jednak ryzyko zanieczyszczenia cery podczas wysiłku. Jak w takim razie ćwiczyć, aby poprawić wygląd skóry i jej nie zaszkodzić?

Wpływ potu na wygląd skóry

Pot to jeden z mniej komfortowych rezultatów aktywności fizycznej. Jednak przynosi on również wiele dobrego. Składa się w 98% z wody, a w jego skład wchodzą również mocznik oraz kwas mlekowy. Te substancje są często stosowane w kosmetykach, jako elementy odpowiedzialne za odpowiednie nawilżenie skóry. Ponadto wraz z wydzielaniem potu organizm pozbywa się toksyn oraz szkodliwych substancji. W ten sposób można zyskać czystą i piękną cerę. Wydalane też są po części wolne rodniki, które przyspieszają proces starzenia się, co pozwala uniknąć przedwczesnych zmarszczek.

Po treningu należy oczywiście oczyścić całe ciało z potu i zanieczyszczeń. Jeżeli czas pozwala na prysznic np. w klubie fitness, to warto użyć energetyzującego żelu, który doda energii na resztę dnia. Jednak, jeżeli potreningowego oczyszczenia dokonujemy w domu, dobrze wówczas sprawdzi się Płyn do kąpieli KOJĄCY EVA Natura. Jego relaksacyjny charakter pozwoli się odprężyć, a ponadto doskonale oczyści i nawilży skórę.

Poprawa krążenia

Bardzo ważne zarówno dla ogólnego stanu zdrowia, jaki i dla skóry jest dotlenienie organizmu. Można o to zadbać poprzez regularny trening, czy nawet spacer. Zwiększenie przepływu krwi w organizmie powoduje, że tlen dociera do wszystkich komórek. Sprawia to, że pory nie zapychają się, co zapobiega powstawaniu zaskórników oraz zmarszczek. Ponadto aktywność może mieć korzystny wpływ nie tylko na cerę, ale również na włosy. Lepsze ukrwienie skóry głowy zapobiega wypadaniu włosów i poprawia ich kondycję.

Aktywność fizyczna, a hormony i trądzik

Hormony mają istotny wpływ na zdrowie oraz na kondycję skóry. Stres, który zyskał miano cichego zabójcy, przyczynia się do produkcji kortyzolu, którego nadmiar niesie niekorzystne dla skóry konsekwencje. Hormon stresu pobudza gruczoły łojowe, przez co zwiększa się wytwarzanie sebum. To prowadzi do niepożądanego błyszczenia się cery oraz rozwoju bakterii, zaskórników, pryszczy, czy trądziku.

Aktywny styl życia skutecznie wpływa na zniwelowanie stresującego napięcia. Dzięki temu można wyładować wszelkiego rodzaju emocje i odświeżyć umysł. Podczas wysiłku poziom kortyzolu wyrównuje się. Podnosi się natomiast hormon wzrostu, wpływający na syntezę białek. Jest to korzystne dla mięśni, które regularnie stymulowane nadają skórze odpowiedniej sprężystości. Dodatkowo wydzielają się tzw. hormony szczęścia tj. endorfiny i serotonina. Odpowiednio dostrojona gospodarka hormonalna zapewni skórze zdrowie i piękno.

Aktywność fizyczna, a cellulit

Z deformującym skórę cellulitem zmaga się niemal 90% kobiet. To nierównomierne rozmieszczenie tkanki tłuszczowej ściśle związane jest z gospodarką hormonalną oraz nadwagą. Rozróżnia się najczęściej 2 formy cellulitu tj. wodny oraz tłuszczowy. Oba typy pomarańczowej skórki oraz obie przyczyny jej powstawania można stymulować i zwalczać poprzez aktywność fizyczną. Pobudza ona krążenie, co jest bardzo ważne w terapii antycellulitowej. Wysiłek fizyczny to również dodatkowy wydatek energetyczny, przez co spala się zalegający pod skórą tłuszcz.

Jak ćwiczyć, aby skutecznie pozbyć się cellulitu? Warto połączyć wówczas trening aerobowy z siłowym, angażujący do pracy uda oraz pośladki, które są najbardziej narażone na obecność pomarańczowej skórki. Aeroby będą stanowiły ok. 30 minut ćwiczeń o średniej intensywności. Może to być spacer, bieganie, jazda rowerem, czy orbitrek. Trening siłowy pozwoli na wzmocnienie mięśni, przez co skóra nabierze jędrności i elastyczności. W tej kwestii sprawdzą się ćwiczenia z obciążeniem, typu przysiady, czy wykroki.

Pielęgnacja twarzy przy treningu

Wszelkie zalety aktywności fizycznej dla cery można szybko przekształcić w skórne zapalenia oraz wypryski. Może się tak zdarzyć, jeżeli skóra nie otrzyma odpowiedniej pielęgnacji, zarówno przed ćwiczeniami, jak i po nich. W związku z tym wydalane przez nią substancje będą zatykać pory, a pozostawione na dłużej sprzyjają rozwojowi bakterii.

Nie należy ćwiczyć w makijażu, gdyż dla odprowadzenia potu, pory skóry rozszerzają się. W momencie, gdy twarz jest pokryta podkładem, pory ulegają zatkaniu, przez co dochodzi do powstawania zaskórników. Dlatego należy dokładnie oczyścić skórę, co może wspomóc Delikatna pianka myjąca EVA RED OFF. Zawartość ekstraktu z mięty meksykańskiej, kwasu hialuronowego, mocznika oraz witaminy PP usuną zaczerwienienia i pozwolą cieszyć się zdrowym wyglądem skóry bez makijażu nawet podczas treningu. Po skończonej aktywności natomiast wydzielone zanieczyszczenia najskuteczniej usunie się preparatem zawierającym kwas salicylowy. Następnie warto nałożyć krem nawilżający, gdyż rozszerzone pory łatwo wchłoną wszelkie proaktywne substancję i odżywią skórę.

Podsumowanie

Dbałość o aktywność fizyczną może mieć zbawienny wpływ na organizm człowieka. Należy jednak pamiętać, by sprawiała ona przyjemność i była uprawiana regularnie. Podczas aktywności skóra ulega zanieczyszczeniu oraz narażona jest na styczność z bakteriami, dlatego należy zadbać o jej kompleksowe oczyszczenie oraz odżywienie. Aby zmaksymalizować korzystne efekty wpływu aktywności fizycznej na skórę, należy zadbać również o dietę. Przy dodatkowym wysiłku organizm potrzebuje dostarczenia większej ilości składników odżywczych. Zaopatrzenie diety w dużą porcję warzyw oraz owoców i wyeliminowanie produktów niskowartościowych pozwoli dostrzec zdrowy i młody wygląd skóry znacznie szybciej i wyraźniej.

Wpływ aktywności fizycznej na kondycję skóry
Oceń artykuł