Czujesz, że twoja skóra traci jędrność i nie jest jedwabiście gładka? To typowe dla większości kobiet. Z biegiem czasu skóra starzeje się i nabiera zmarszczek. Dodatkowo złe przyzwyczajenia, nieodpowiednia pielęgnacja i wpływ środowiska mogą pogłębiać niedoskonałości. Jednak istnieje wiele sposobów, dzięki którym mimo zaniedbań i upływu czasu można przywrócić skórze elastyczność i dłużej cieszyć się młodym wyglądem.

Dlaczego skóra traci jędrność?

Aby uchronić własną skórę przed utratą elastyczności, należy zrozumieć, co pogarsza jej kondycję i wygląd. Głównym odpowiedzialnym jest zupełnie naturalny proces starzenia się, którego nie można uniknąć, a zaczyna on postępować już nawet od 25 roku życia. Wówczas zmniejsza się biologiczna aktywność komórek organizmu, spowalniają procesy regeneracyjne oraz obniża się odporność na stres środowiskowy. W praktyce można zauważyć, że skóra robi się cieńsza, szara i traci jędrność, a owal twarzy zaczyna się zniekształcać. Zmiany te najbardziej dostrzegalne są na policzkach, czole, brodzie, szyi, dekolcie, przedramionach i zewnętrznych stronach dłoni.
Niekorzystny wpływ na wiotczenie skóry mają również kwestie hormonalne, szczególnie okres menopauzy. Związane jest to ściśle z niedoborem estrogenów. Zahamowaniu ulega wtedy produkcja kolagenu i kwasu hialuronowego. Ponadto dochodzi do zaburzeń regeneracji kreatynocytów, które budują naskórek. Występuje niedobór bodźców, które zapewnią optymalne pobudzenie i nawilżenie skóry, przez co ta staje się sucha, a proces starzenia pogłębia się.

Styl życia, a jędrność ciała

Ogólna jędrność ciała jest zależna od prowadzonego stylu życia. Duże znaczenie ma miejsce zamieszkania oraz zatrudnienia. Inne zagrożenia będą czekały na skórę w słonecznym kraju, a inne w pochmurnym. Podobnie inny wpływ na skórę będzie miała siedząca i stresująca praca w biurze, a inny dynamiczna w plenerze. W taki wypadku należy zadbać zarówno o odpowiednią ilość aktywności fizycznej, jak i relaks. Dodatkowy ruch poprzez codzienne spacery, czy jazdę rowerem będzie miał stymulujący wpływ na mieścinie oraz jędrność ciała. Zastosowanie relaksu w postaci kąpieli, czy masażu zapewni regenerację. Takie połączenie pozwoli utrzymać ciało i skórę w dobrej formie, a przy okazji korzystnie wpłynie na zdrowie oraz utratę zbędnych kilogramów. Niezawodne jest przy tym regularne balsamowanie, które pomoże uzyskać miękką skórę. W tej kwestii sprawdzi się Intensywnie nawilżający balsam do ciała EVA DERMO. Połączenie oleju z rokitnika, kwasu hialuronowego i mocznika sprawi, że skóra będzie idealnie gładka, elastyczna i sprężysta.

Jędrna skóra to odpowiednia dieta

Dr Nigma Talib wskazuje 4 rodzaje skóry zależne od diety: skóra cukrowa, glutenowa, nabiałowa i winna. Ich wygląd i kondycja zależne są od jadłospisu pacjenta. Aby zachować jędrną skórę, należy uważnie dobierać produkty w diecie oraz wyeliminować te niskowartościowe. W przypadku alergii należy wystrzegać się dań, które w swym składzie zawierają substancje alergiczne.

Co jeść, aby skóra była elastyczna? Duży wpływ na odpowiednie odżywienie organizmu ma ilość dostarczanych minerałów i witamin. Nie chodzi tu jednak o suplementację, a o uwzględnienie odpowiedniej ich dawki w codziennych posiłkach. Zapewnią to zarówno wartościowe źródła węglowodanów w postaci kasz, jak i warzywa, owoce, tłuste ryby oraz tzw. superfoods. Warto zwrócić wówczas szczególną uwagę na spożycie witaminy E oraz koenzymu Q10, które spowalniają procesy starzenia się skóry, a ponadto są zaliczane do grupy przeciwutleniaczy hamujących rozwój wolnych rodników.

Picie wody, a jędrność skóry

Odpowiednie nawodnienie organizmu, to jeden ze sposobów na gładką i jędrną skórę bez cellulitu. W momencie, gdy brakuje wody, organizm paradoksalnie zaczyna ją gromadzić, by nie zabrakło mu jej na podstawowe procesy życiowe. Woda zostaje zatrzymana w tkance podskórnej, co przyczynia się do powstawania cellulitu zwłaszcza w okolicach ud i pośladków. Z problemem tym najczęściej borykają się kobiety. Ponadto odwodnienie sprawia, że skóra traci swój blask i staje się szara. Uwidaczniają się również zmarszczki pod oczami oraz przebarwienia cery. Dla uniknięcia tych niekorzystnych zmian, odzyskania blasku i gładkiej skóry na pośladkach należy pić ok. 3l wody dziennie.

Pielęgnacja podczas kąpieli

Codzienny prysznic lub kąpiel to z reguły jedyne czynności w ciągu dnia, w których całe ciało doznaje oczyszczającej pielęgnacji. W związku z tym należy przyłożyć do tego więcej uwagi i uczynić kąpiel oraz prysznic przemyślanym procesem z korzyścią dla skóry. Samo zanurzenie się w wodzie z aromatycznym żelem nie wystarczy. Warto przy tym użyć szorstkiej gąbki, która pomoże złuszczyć naskórek i poprawi ukrwienie. Poza myjką warto włączyć do stałej pielęgnacji także peelingi. Sprawdzą się one lepiej, gdyż zawierają wiele składników odżywczych i antyoksydacyjnych, które można odnaleźć np. w Termpopeelingu do mycia ciała EVA DERMO. Jest on bogatym źródłem drobinek olejku jojoba, kwasu hialuronowego, ekstraktu z owoców rokitnika oraz mocznika. Zapewni on odczuwalny efekt złuszczenia oraz odżywienia i regeneracji.

Zadbaj o gimnastykę twarzy

Mimo że nie wszyscy lubią ćwiczyć, to każdy może się zachwycić gimnastyką twarzy. Należy do mało wyczerpujących aktywności, a przede wszystkim przyjemnych i korzystnych dla skóry. Wykonywane podczas ćwiczeń skurcze twarzy, pomagają zwiększyć przepływ krwi i rozluźnić mięśnie, które przez stres lub spędzanie wielu godzin przed komputerem są napięte. Gimnastykę twarzy można uprawiać podczas oglądania telewizji, kąpieli, pracy, czy jazdy autem. Nie jest to czasochłonne, a regularność przyniesie efekt sprężystości i jędrności. Jak wykonać trening twarzy? Należy przyjąć, że ćwiczenia powtarzamy po 10 razy i przy każdym spięciu wytrzymujemy 5-10 sekund.

  • Wymawianie samogłosek o, a, u, y szeroko otwierając usta oraz rozszerzając oczy
  • Nadmuchiwanie policzków powietrzem, jak balon
  • Położyć palce wzdłuż kącików ust i rozciągać
  • Podbródek położyć na zewnętrznych stronach splecionych ze sobą dłoni i naciskać na nie
  • Przesuwanie zamkniętych ust w prawo i lewo

Tonizacja – właściwe pH skóry

Po oczyszczeniu i osuszeniu ręcznikiem, pH skóry zostaje całkowicie zaburzone. Z tego względu na ciele pojawiają się wypryski, stany zapalne, czy trądzik, co ostatecznie przyspiesza utratę jędrności skóry. Odpowiednie pH dla twarzy to poziom ok. 5,5. Dla uzyskania takiego efektu należy wykluczyć oczyszczanie twarzy mydłem, czy żelem, gdyż ich pH wynosi 9-11. Należy więc zwrócić uwagę na to, aby wybierać specjalnie przeznaczone do twarzy toniki, które przywrócą skórze właściwy odczyn. Dzięki zawartości witaminy PP, trokserutyny, mięty meksykańskiej, mocznika oraz kwasu hialuronowego takie działanie zapewni Kojący tonik z EVA DERMO RED OFF. Ponadto pomoże on w zmaganiach przy skórze trądzikowej i pomoże dłużej utrzymać jej sprężystość.

Bogaty skład dla odżywienia skóry

Podczas odżywiania skóry należy wybierać produkty o bogatym i przemyślanym składzie. Bazę kosmetyki odżywczej będą stanowić przede wszystkim serum, peelingi, oraz maski. Należy zwrócić uwagę, by obfitowały w witaminy, które pozwolą się skórze zregenerować, ale również zapewnią jej odpowiedni koloryt. Warto wybierać te, które zawierają antyoksydanty, zwalczające wolne rodniki i hamują proces starzenia się. Codzienne stymulowanie skóry substancjami aktywnymi jest ważne, by utrzymać jej sprężystość. Takie działanie ma Odżywczy olejek do twarzy przywracający witalność EVA DERMO. Ponadto przemyślane połączenie 4 olejków – z rokitnika, pestek winogron, słodkich migdałów, z kiełków pszenicy oraz witaminy E usprawnia procesy regeneracyjne, oraz zapewnia skórze miękkość i wygładzenie.

Jędrna skóra – jak osiągnąć elastyczną i gładką skórę?
5 (100%) 1 vote